2009. március 1., vasárnap

Washington

halihó!

mint azt beharangoztam előre elmentem washingtonba, tegnap. nem volt olyan rossz :)
mivel nem volt sok időm ezért csak a legfontosabb dolgokat néztem meg abből se tudtam mindent, de itt leszek még szóval be tudom pótolni amit nem láttam.
akkor kezdjük a beszámolót.
már az odajutás is kalandos volt, mert 3 átszállással kellett menni, olyan helyen ahol még nem voltam soha, de volt 2 napom h visszaérjek, tehát nem aggódtam :)
mivel itt a buszmegállókban mincs kiírva h mikor járnak a buszok ezért először fogtam 1 taxit és megkértem vigyen el vhova ahonnan el tudok menni dc-be. mondta h van 1 busz nem messze (15 $-nyira) és az a busz elvisz a metrohoz, ami elvisz dc-be. mondtam neki hajrá. természetesen ő sem született amerikai volt. elvitt a buszhoz, pont akkor jött, az elvitt a metrohoz, ott nemi utbaigazitás után bejutottam, megettem a jegyet, és pár perc múlva - kb 29- már ott is voltam.
meg kell hagyni azért az amerikaiak kitettek itt magukért. mindenhol rend és tisztaság van az épületek teljesen rendben vannak tartva. persze úgy könnyű h őket nem bombázták a 2. világháborúban. minden sarkon múzeumok vannak, amiket nem tudtam megnézni idő hiánya miatt.kerestem 1 térképet, majd megnéztem mit akarok látni.
maga a központi rész nem olyan nagy kb 2X1 km-es területen fekszik. ez a rész a kapitóliumtól a monumentig. mivel teljesen mindegy volt merre megyek gondoltam megnézem először a kapitóliumot. jó döntés volt, azt meg kell hagyni. hogy miért azt a következő részben elmondom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése